قانون اول: برای اینکه کار طراحی خودرو را شروع کنیم، اولین معیار اندازه چرخ است و فاصله بین محور جلو و عقب باید بین 3.25 چرخ برای خودروهای متوسط مثل C کلاس و همین طور 3.5 چرخ برای خودرو های بزرگ تر مثل E کلاس مرسدس بنز باشد. البته در طراحی طراحان حرفه ای دیده می شود که اکثرا از چرخ و ...
در این مطلب سعی شده است که مراحل تکمیل یک ایده را از طرح مدادی، تا یک رندرینگ نهایی به شما نشان داده شود. بدیهی که ثبت کامل تمام این مراحل، در یک مقاله امکان پذیر نمی باشد، اما به صورت اختصار سعی بر این است که به صورت مصور مراحل تکمیل این کار به شما نشان داده شود. ابتدا طرح ایده ...
ابتدا ایده و طرح خود را از خودروی مورد نظرمان را بر روی کاغذ معمولی و به وسیله یک مداد اتود ترسیم می کنیم، اما همان طور که ملاحظه می فرمایید، با کمی زاویه دادن طرحمان نسبت به صفحه ترسیمی، سعی بر این داریم که عنصر هیجان را نیز به کار اضافه کنیم. سپس بعد از اطمینان از درستی ...
مطلب زیر به خوبی تمام مراحل رندرینگ یک خودروی پورشه 999 در نرم افزار فتوشاپ نشان می دهد. توجه داشته باشید که در این مطلب فقط به مراحل کار اشاره شده است و برای اجرای آنها شناخت شخصی از نرم افزار فتوشاپ و ابزارهای آن لازم است. 1- اسکچ سریع:توسط مداد قرمز تیره پلیکروم فابرکاستل، بر ...
در این مطلب به طور مختصر روش ترسیم یک اسکچ سریع از یک خودروی اسپورت شرح داده شده است که توسط طراحی بنام Enes Canay در سایت شخصی وی مطرح شده است. لازم به توضیح است که روش های مختلفی برای شروع به کار اسکچینگ می باشد که در اینجا، این طراح از خطوط محاطی و پیرامونی خودرو استفاده کرده، در ...
مارکر که یکی از اصلی ترین و گران ترین ابزارهای ترسیمی در کار طراحی به حساب می آید و اشتباها با نام ماژیک در بین ما ایرانی ها شناخته شده است، این اشتباه از آنجا آغاز شده که اولین مارکرهای وارد شده به صورت تجاری در ایران، بنام و برند تجاری ماژیک و یا به عبارت صحیح تر مجیک Magic ...